onsdag 16 maj 2012

Tyskland, Hannover del III


Dag 4:

Idag var det min tur. Luftgevärsskytte stod på schemat kl.12:45 för min del och för många fler. Jag och Annie skulle stå jämte varandra ;), och det resulterade i precis samma resultat! Haha! :) 391 (av 400)! Det är mycket godkänt för min del eftersom att jag inte kunnat träna knappt alls de sista månaderna och mitt pers (personbästa) på tävling är 397. Men jag hade förväntat mig något sämre.. Fast jag VILLE INTE skjuta något sämre, nej psyket är starkast!! Men jag fick slita för det och det gjorde jag :). Diciplin är ordet. Och så blev det en 391 :)

Tyvärr var det bara en poäng ifrån final plats... Så hade jag fått en 10,0 istället för en 9,9 så hade det blivit särskjutning :D. Men det kändes inte bara tråkigt, det var lite lättande att få veta att man inte behövde ladda upp igen. För samtidigt som jag tycker det är skitroligt att skjuta final och verkligen tycker om att utmana mig, så tar det väldigt mycket på krafterna :) Det kan va skönt att känna att man har gjort bra ifrån sig och har det gjort. Och efter min skjutning var jag helt slut och det visar att man har jobbat bra :P. Så jag och Annie slutade på en 9:onde och 10:onde plats :).8 st går till final. Så vi var inte helt borta ;). Det var faktiskt väldigt bra :).

Vad vi inte hade räknat med var en pallplats. Men en sådan fick vi ändå tillslut! :D Haha! Det var faktiskt inte så konstigt eftersom att jag och Annie låg så långt upp, och vår lagkamrat Susanna Olsson hade 388 vilket inte är så jättelångt ifrån. :) Men vi hade bara inte tänkt på det! ^^ Och i Hannover är prisutdelningen lite rörig tycker jag, man vet inte riktigt när den är, den bara kommer och då får man se till att va där, det är också utomhus vilket resulterar i rätt lite publik. Men upp på pallen fick vi gå iallafall och ta emot en bronsmedalj :)! Wohoo! Va duktiga vi är tjejer!

För killarna gick det också ganska bra för i luft. Bäst gick det för Marcus Madsen som sköt 589 (av 600) och med det tog han sig till final! :) Dock gick det sämre i finalen och han slutade på en 8:e plats. Men bra jobbat tycker jag! :)

Den här kvällen var annorlunda! Efter att ha ätit både lunch och middag på vårt kära Tinas Grill skulle jag nu äta på kina restaurang. Men det var riktigt gott :). Tyskarna har väldiga problem med att prata och förstå engelska, men vi lyckades få i oss något ofarligt ändå ;).









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar