torsdag 3 januari 2013

Swedish cup 2013 skjutning 1

Första skjutningen avklarad!

Det var nervöst i början kan jag säga! Och det syntes också, det började inte alls bra... Men sen tänkte jag, (ursäkta språket) "nej nu jävlar!"
Man kan ju inte ge upp bara för att det går sisådär :). Så sköt en 104,2 och en 102,5 och det är ju godkänt :) det är svårt det där att tygla nervositeten. Men går gör det!

Jag sköt ihop 408,1. Dock vill jag helst ha över 410. På träningarna när det gått ok så har jag legat på 410. Så jag är inte riktigt såå nöjd med 408,1 för jag vet att jag kan bättre! Lätt bättre! I snitt har jag även legat på 102,4 när det går okej. Men går det riktigt bra så skjuter jag 104+. Det ska jag göra mer imorgon! Jag känner det, det är endast nervositeten som håller mig fast, kämpandes i leran!

Och ja för er som är nya så har reglerna ändrats och numera från och med i år vid års skiftet så skjuter man sportsskytte med decimal istället för heltal. Det tycker jag är lite roligt :) men det finns ju både för och nackdelar med allt! Dock är jag mindre förtjust i den nya finalen, jag tycker den är rolig och spännande men den hör inte riktigt hemma som standard utan mer som en "specialare" så som superfinal eller liknande. För nu blir det som en helt egen tävling istället för avgörandet av vinnaren på hela skjutningen. Men spännande kan man ju inte säga annat än att den är, framförallt publikvänlig vilket också är meningen.

Men ja ska vi ta i heltal då så fick jag bara ihop 389, och det är ju inte så super. Men det är där jag legat när det gått mindre bra eller när det inte gått helt perfekt, när nervositeten varit för hög. Så jag trodde att det inte alls det skulle gå vägen för 389 är inte ett resultat som brukar gå till final. Men efter första skjutningen låg jag faktiskt som bästa svensk och andra bästa efter en norska som hade 409 någonting. Så det kanske kunde bli final! Och det såg ut som det ända fram till sista skjutlaget med damjuniorerna, då kom en hel drös som sköt över mig! Mestadels danskar och norskor! Så tillsist slutade jag på 9:onde plats, 6 tiondelar ifrån final, 8 st går vidare. Men jag är ändå rätt nöjd allt som allt, jag har en bra känsla i kroppen och börjar redan tagga inför morgondagen :).

Vill ni läsa mer Swedish cup kan ni kolla dessa länkar:

Skyttesport gevärssektionen

Swedishcup

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar