onsdag 31 oktober 2012

Nationella SM

Jaha mina vänner nu var det dags för Nationella SM :).

Mitt höstlov blir inte långvarigt. På fredag bär det av mot Eskilstuna tillsammans med familj och andra skyttar. Där ska vi bo tillsammans på ett vandrarhem. På sådana här tävlingar som är lite större och som nästan alla åker på är det roligt att umgås tillsammans i klubbarna och bo tillsammans. :) det blir sån skön gemenskap!

Från början hade jag inte planerat att åka på Nationella SM.
För er icke skyttar kan jag förklara att det finns tre st olika slags SM tävlingar i Sverige för den som skjuter luftgevär. En nationell, en internationell och Falling taget (ungefär som skidskytte fast utan skidor).
Den tävling som är viktig för mig är den internationella eftersom att jag satsar på sportskytte, landslaget och utomlandstävlingar. Internationella SM är även en del av uttagningen till EM och andra stora tävlingar. Så de andra två SM tävlingarna är mer träning för mig. Falling taget är även en väldigt speciell och rolig tävling. :)

Men så jag hade från början inte tänkt åka till nationella SM nu i helgen då jag inte är i form än eftersom att det är i början av säsongen och det kan sätta spöken i hjärnan på mig om jag inte skjuter topp resultat på ett SM. Men de flesta topp skyttar kommer inte till detta SM just pga dessa resonemang. Men jag tänkte att det ändå kan vara roligt med gemenskap och träning. (Jag passar även på att umgås med familjen eftersom att jag inte träffar dem så ofta). Det gäller bara att intala sig att det är träning :).

Så jag hoppas vi ses uppe i Eskilstuna i helgen :)! Och så får vi se hur det går med mina hjärnspöken ;)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar