lördag 25 februari 2012

Bågskytte!?

Idag var jag på bågskytte tävling i Skillingaryd! Det ni! ;) Nä, det var syrran som tävlade.
Vaggeryds bågskytteklubb har nämligen flyttat in i samma hus som vi (Skillingaryds Skyttegille) är i. Så hon och mamma har gått dit och tränat bågskytte efter den vanliga träningen på måndagar och torsdagar :). Och det har visat sig att Arvidssons har talang även för detta ;)

Jag har själv testat på bågskytte 1-2 gånger i Sävsjö och kan säga att det är riktigt roligt! Kommentaren man fick då var att "kan du inte börja tävla!?". Men om jag skulle göra det skulle jag nog inte ha tid för att varken sova eller äta ;).

Men det är roligt att ha någonting som komplement till luftgevärsskyttet. Någonting som man bara skjuter för skojs skull (sen är det klart att tävlingsmänniskan kommer fram här med ibland men ändå). Något där man inte behöver känna alla krav och måsten för ibland kan det bli lite mycket det måste jag erkänna, både innifrån och utifrån, men mest innifrån, jag själv.

Och bågskytte påminner mer och mer om falling target har jag tänkt på. :) Vilket jag tycker är riktigt roligt! Man ser motståndarens resultat direkt och det är lite mer "levande" eller vad man ska säga. Bågskytte kan jag ju även ta med mig ut och skjuta om jag så vill :) jag skjuter ju inget korthåll.

Men som sagt, jag var på bågskyttetävling idag med lillasyrran som sköt och i nästa inlägg får ni se hur det gick för henne ;) bilder kommer med!

Och om ni vill så kan ni ta och testa på bågskytte (för er som bor i vaggeryds- Skillingarydstrakten). Måndagar och torsdagar vad jag minns rätt från (cirkatider) 17:30-19:30. Och gubbarna där är jättetrevliga! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar