tisdag 6 januari 2015

Swedish Cup 2015

Dags för den sammanställning som jag lovade er!

Dag 1
Var uppe före tuppen och skulle stå på banan kl 07:30. Jag har inga problem med att skjuta tidigt, det är snarare så att jag föredrar att skjuta tidigt då man slipper gå en hel dag i skjuthallen och bli seg i skallen. Dessutom är det så tomt på folk vid den tiden vilket är skönt. Man har heller inte hunnit få igång hjärnan lika mycket så den behöver inte tänka massa onödiga tankar utan skjutningen kan ske på automatik :).

Som ni vet har jag haft lite hjärnspöken med Swedish Cup. Men jag vet inte hur det är med dem nu, jag tror jag kan säga att de är borta! Det kändes ialf mycket lättare att skjuta i år, men jag har också ytterligare ett års erfarenhet och träning i ryggen, vilket känns. Jag klarar t.ex. mycket lättare av att hantera pulsen under skjutning.

Jag började stabilt och hade tänkt hålla i hela vägen, dock fick jag en skitserie i mitten där jag tror jag slog rekord i att skjuta flest 10,0 och 10,1or... Vilket gjorde att jag tappade en hel del poäng. Men jag samlade ihop mig och slutade på 410,0. Jag var väl inte jätte impad utav det resultatet, men det berodde på att jag hade alldeles för höga förväntningar på mig själv. Jag menar, man kan ju inte skjuta svenskt rekord varje gång! ^^ Så egentligen är jag väldigt nöjd med 410,0. Jag har bara skjutit över 410,0 på Swedish Cup en gång innan. Så det var ju ett riktigt bra resultat ändå trots att det var det sämsta resultatet på hela året.

Dag 2
Dag 2 vill jag väl egentligen inte prata om, men det är bra för utvecklingen så jag gör det ändå. Första serien var katastrof, helt ärligt sagt. Jag har inte skjutit så dåligt på... ja, jag vet inte när. Egentligen var väl inte träffbilden så himla dålig, det var bara att den satt åt höger. Men tappar ju enormt mycket poäng när det är så långt ifrån mitten.

Ni vet ju att jag sa att mina hjärnspöken för Swedish Cup var borta. Men vid ett sånt här tillfälle när det känns som att det totalrasar, då kommer allt tillbaka fort som satan och suger sig fast som en igel på huden! Det krävdes faktiskt lite hjälp för att hitta tillbaka. Men när jag tagit en liten paus och fått ändra min ställning så satt det som en smäck! Jag fortsatte med att nästan skjuta en 105-serie. Dock upptäckte jag vid det här läget att jag hade tidsbrist pga allt strul, vilket gör att jag inte får lika mkt tid att jobba med varje skott och poängen blir lidande. så tyvärr lyckades jag inte ta igen mitt tapp i början utan slutade på 408,2.

Det var en mycket besviken och negativ Michaela som klev av banan. När man väl fått de där tankarna är det svårt att skaka av sig dem. Men såhär med lite distans så var det inte så fruktansvärt dåligt som min lilla negativa hjärna ville tro just då. Precis som jag sa innan om 410 så är faktiskt också 408,2 ett väldigt bra resultat för att vara mig på Swedish Cup. För ett år sedan så hade jag varit väldigt nöjd med det. Och trots att jag inte lyckades ta igen allt så tog jag igen en hel del poäng ändå.

Dag 3
idag då! Idag kan det väl få gå bra, idag kan jag väl få skjuta final!!

Och ja, från första skott idag så satt tiorna BAAM rakt i mitten!! Som en käftsmäll! Så bra var det. Provskotten smakade mumma! första serien med. Men jag fick verkligen slita för det idag. Inte särskilt mycket rent tekniskt för det satt gudomligt bra! Träning ger färdighet ni vet. Min balans prisade gudarna och sittskyttarna hade varit avundskjuka på hur still det stod. Men rent mentalt fick jag kämpa. Självklart är det svårt att prestera bättre efter två dagar då det gått tungt, det sätter små käppar i hjulet på vilken människa som helst.

Och visst, jag hade önskat att mitt arbete hade gett mer betalt, för ska jag vara ärlig skulle det ha gett mer poäng. Sköt 396 i heltal men "bara" 411,8 i decimal. Men jag är riktigt riktigt nöjd över min insats. Kunde faktiskt inte gjort bättre än vad jag gjorde idag, jobbade så bra så svetten rann på mig efteråt. Men det var en glad Michaela som klev av banan vilket är guld!

Och finalen då? Jo, det hade kunnat bli final, äntligen! Det såg ut som det. Men tyvärr sköt de andra också bättre denna dag, och det är ju sådant som man inte kan kontrollera. tyvärr.

Såhär i efterhand när jag reflekterar över helgen så är jag faktiskt nöjd trots att jag inte var det då. Jag har som sagt presterat 2 utav mina bästa resultat någonsin på Swedish Cup, och det är ju ändå min första gång som Senior. Jag har besegrat mina hjärnspöken. jag har kämpat och slitit, och jag har lärt mig massor! Men framförallt så har jag haft roligt!

I vanlig ordning kommer lite bilder! :)




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar