söndag 16 december 2012

Idrottspris

I morgon ska jag, min syster och Johanna johansson ifrån skillingaryds skyttegille ta emot en utmärkelse ifrån kommunen på Hooks herrgård. Tack vare våra insattser på Falling Target SM och den guldmedalj i Lag som vi tog så uppmärkammas vi på deras möte och julavslutning med julbord och diplom. :) Jag tog ju även en guldmedalj i lag på nationella SM.

Så fort man vinner en guldmedalj i SM så får man utmärkelse av kommunen. :)

Både jag och johanna har fått ta emot det här priset tidigare 2010 då vi båda tog SM medalj. Jag JSM guld i sportskytte och JSM lag-guld i smålandslandslaget och Johanna JSM guld i nationellt. Det var mycket trevligt med både julbord, paket och lucia :).

Jag tycker det är så bra med att skyttet uppmärksammas på det sättet! Då kommer vi ut ännu mer till allmänheten som sport och så syns vi :). Verkligen toppen tycker jag! :) Däremot tycker jag inte att man bara ska uppmärksamma SM guld. Det finns fler titlar som jag personligen kan tycka är mer värda :). Åker man på internationella tävlingar t.ex. och tar medalj så tycker jag att man ska uppmärksammas lite ialf. Fast då kanske de blir trötta på oss som är ute och far och tar så många medaljer ;) haha! Nä men det är jätteroligt verkligen att idrottstalanger i kommunen uppmärksammas på det här sättet! Inte bara skytte. Verkligen :)!

Här finns en länk där de skriver lite om det hela på skillingaryd.nu :). Tillsammans är vi 8 st idrotts mästare som kommer att hyllas i sporterna luftgevär, styrkelyft, pilbåge och enduro.

Här är lite bilder från sist :)






 

1 kommentar: