fredag 23 november 2012

Norge resan!

Då bär det iväg igen! :) en tradition på skyttegym Sävsjö har blivit att vi åker till Fredrikstad i Norge och skjuter en internationell tävling :)!

Det är riktigt roligt och dessutom kommer hela Norges toppelit dit! I år har de deras första EM-uttagning där med :)! Så det blir verkligen hård konkurrens ;)! Men jag är mest ute efter en bra skjutning och erfarenheten :) och såklart för att det är så roligt!

Nytt för i år med är att vi kommer stanna till i Kinna/Skene på vägen! Det är ju lite tråkigt för Falling Target SM krockar med detta :/. Men då skjuter vi den i farten! ;) haha! Dock kan vi bara vara med i lagtävlingen för den kräver ingen final. Vi är ju i Norge när finalerna är! Men jag önskar min syster och mina andra klubbkamrater lycka till i SM:et! :)

För mig är en internationell tävling viktigare än Falling Target SM. För eftersom att jag satsar högt räknas mitt internationella resultat mer än ett Falling Target SM.
Och sen måste jag säga att sedan de gjorde tävlingen elektronisk istället för med fall-lucka så är den inte riktigt lika rolig :/ tyvärr! Det var en speciell känsla med riktiga luckor! :) men var utav tids- och säkerhetsskäl man bytte ut dem.

(Vill ni veta mer om alla olika SM så kommer jag lägga upp ett inlägg sen som förklarar närmre och reder ut en del ;)!)

Vill ni följa mer i hur det går i Norge så kommer snabba uppdateringar ske på Facebook-sidan! :) längre uppdateringar och bilder kommer upp här senare!

Och självklart måste jag dra till med en Norge historia såhär passande nu när vi ska till Norge!;) :

"Vad ska norrmannen som fick veta att han hade vaccum i huvudet?
- Bättre det än ingenting!"

Haha ;)! Ha det bra så hörs vi! Lycka till i Kinna ni som ska dit!


1 kommentar: