söndag 4 november 2012

JSM Silver i Eskilstuna!


Ja det nationella SM:et slutade bra ändå :)! Jag åkte hem med ett individuellt junior silver och två lagmedaljer! Ett guld i smålandslaget juniorer och ett silver i seniorer smålandslaget! Så två silver och ett guld sammanlagt :) Inte helt illa!

 
 
Första omgången kl 10.20 sköt jag 393. Men jag var riktigt nervös! Det är konstigt det där, ibland är man nervös när man inte ens ska va det och ibland är man inte nervös när man ska va det! Men det är bra att vara lite nervös för det gör att man ger lite extra.
Andra omgången då jag sköt som senior gick inte alls vidare bra, då sköt jag 387, men då var jag inte alls nervös. Och kanske var det därför. För så lågt har jag inte skjutit på hela säsongen. Det hade varit en sådan urladdning första junior omgången så jag orkade inte riktigt ladda om igen, var inte riktigt lika taggad.

Men det blev en juniorfinal och den orkade jag ladda om till iallafall! ;) jag tog faktiskt en tupplur mitt i allt! Det va inte meningen men man blir så grymt trött där i Eskilstunas lokal. Den är så liten och trång så syret tar slut efter bara 10 min och varmt blir det som sjutton!
Finalerna skulle börja kl.16.00 men för er som följde skjutningarna live så märkte ni nog att det blev lite förskjutet. Så junior finalen började ca strax innan 5.

 
Jag måste erkänna en sak. Jag hatar finaler! Men det är grymt roligt med! Motsägelsefulla känslor. Man blir så sjukligt nervös så man står och nästan hoppar på banan. Det skulle va kul att mäta pulsen en gång ;) 200+! Men det är så roligt när man ändå kan kontrollera sina känslor. Det är då när man står där o skakar och huvudet är ett virrvarr och man ändå lyckas samla ihop sig och skjuta en tia som det känns sådär riktigt bra i kroppen! Den känslan tror jag inte att man kan få på så många andra ställen. Möjligtvis när man hoppar bungyjump eller lyckas klättra upp 15m upp i luften trots att man är höjdrädd.


Jag gick in som delad tvåa i finalen. Lousie Nilsson hade skjutit ett poäng över mig. Och Hilde Karlsson ifrån Umeå hade samma poäng som mig. (Man skjuter SM på två stället för att de i Norrland också ska kunna få en bättre chans att tävla utan att behöva åka så långt. Så man visar skjutningarna ifrån Umeå live bredvid på storbildskärm :)).

Finalen var skakig och jag brukar ha som mål att skjuta över 100. Och jag kom precis över ^^! 100,6 sköt jag :). Trots att det va så nervöst kändes det ändå rätt så stabilt :) träffbilden var lite uppåt och höger för att jag spände mig ibland när jag skulle trycka av pga nervositeten.. Nått att jobba på :)! Men de bra skotten fick ja till ordentligt. Fick in en 10,9 med :D kan det bli bättre då ;)? Jag sköt bäst av alla juniorer i finalen tillsammans med Mathias Sjöström som slutade 6:a. Han fick också 100,6. :) men det var Hilde Karlsson ifrån Umeå som tog hem guldet.


Senior finalen kom jag däremot inte vidare till :/. Andra skjutningen gick ju lite sämre. Jag tappade väldigt mkt i tredje 10 serien. :( jag vet ännu inte riktigt vad de va som hände. Men jag tror att de va för att jag inte var tillräckligt taggad. Jag var väldigt utpumpad sedan första skjutningen. Så då började jag slarva och sen blev jag frustrerad och arg när niorna dök upp. Och då blev det ännu värre :p. Också bra att ta med sig och jobba med :).
Jag hamnade precis utanför finalen med ett poäng. Irriterande nära! :p

Allt som allt var det ett bra nationellt SM i Eskilstuna. Det va bra att jag åkte trots att det inte var planerat. Och inte för att jag tog silver, utan för att alla SM och stora tävlingar är en bra träning för ännu större tävlingar :). Jag blir grymt taggad varje gång efter sådan här :)! Så ha det bra tills nästa gång! ;)

Och nu så kommer här lite mer bilder :) (Som vanligt kan ni klicka på bilderna för att se dem större)
 
 





 
 






 
 

1 kommentar:

  1. Grattis till silvret. Bra kämpat <3 Håll kvar känslan nu

    SvaraRadera