fredag 28 augusti 2015

Sweden GP Final och Säsongsavslut

Då vart sista tävlingen för säsongen avslutad för min del! 

Sweden GP Finalen avgjordes liksom förra året på Högsbos skjutbanor i Göteborg. 

Det var en härlig och riktigt rolig tävling, ett bra avslut på en ännu bättre säsong! Efter 3 vinster och 1 silverplacering i grundomgångarna/matchtabellen, 2 vinster och 2 silverplaceringer i finaltabellen så åker jag hem med dubbla vinster i hela GP tabellen, både grundomgången och finalen! :)  

Så till tävlingen i Göteborg.
Efter en lite halvsvajig period sedan i maj och en ännu svajigare världscup i Azerbadjan för två veckor sen var det här en riktigt bra match för mig. Sköt 414,0p med en sista serie på 105,0. Så det känns skönt att känna att det är på G igen och att kunna avsluta bra. Men faktum är att jag är inte det minsta orolig, det går alltid upp och ner och det är faktiskt i just de där dalarna som man lär sig hur man klättrar uppåt. Efter regn kommer solsken. Right? Så ser redan fram emot nästa säsong!

Finalen då? 
Ja finalen gick riktigt bra den med. Ledde nästan hela tiden och drog ifrån på slutet med 1p. Och det var en riktigt kul, spännande och tajt final! Det var så himla jämnt mellan oss allihop! Alla var i riktigt bra form! Men det är kul att se att även jag som nu har fått lite mer erfarenhet, också kan få lite nerver. ;) Ledde som sagt inför sista skottet med 1p, och tro inte att det är över för det! Det är inte slut förrän det är slut! För i sista skottet drog jag ett riktigt nervositetskott och tappade i.o.m. det förstaplatsen! Haha! Men det var med ett leende jag klev av banan, för så roligt har jag inte haft på länge! Och jag hade trots allt efter 2 segrar och 2 andraplaceringar i finalen vunnit GPs finaltabell.

Men nu ska lite efterlängtad andningspaus och återhämtning tas. Tävlingssäsongen i luft blir lätt ganska lång och utdragen, då är det viktigt med pauser där man kan ladda upp igen. Nästa säsong börjar redan snart rulla igång igen. Men jag ska ta så lång paus jag kan för att riktigt samla kraft inför nästa års utmaningar. Det passar även bra med lite viloperiod nu då jag i helgen och nästa vecka flyttar upp till Eskilstuna för att påbörja mina studier, så kommer ha fullt upp med det! 

Ha det så bra nu sålänge mina vänner så hörs vi snart igen! För jag har trots lite viloperiod i träningen ändå lite spännande saker på G! ;) 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar