tisdag 2 december 2014

Fredrikstad Open

I helgen var jag Johanna och Linnéa i Norge och tävlade. Har varit där två gånger förut med skyttegym och tycker det är en väldig bra tävling! Man behöver inte heller åka såå långt med tanke på att det är utomlands ;). Tävlingen består också utav två tävlingar med final varje dag + en superfinal där de 8 bästa ifrån varje klass går vidare!

För att sammanfatta helgen så har det verkligen varit kanonbra!! Första dagen började lite svajigare än vanligt för den här säsongen. Hade lite problem med ställningen som jag inte riktigt lyckades få bukt på. Men ärligt talat vet jag inte om det är teknik problem eller om det är mitt huvud som strular lite :p. 
Men jag kom iallafall till final som 4:e bästa Dam på 411,6p. I finalen hade jag verkligen timingen med mig och var offensiv och lyckades hålla nerverna i chack, så jag knep åt mig en 2:a plats!!! :D Så nöjd med mig själv att jag äntligen börjar lyckas få bukt på finalerna! Skulle dock behöva lite Bundesliga-träning ;). 

Andra dagen var min ställning lika fast som de norska bergen! Jobbade lite mer med avfyringen och det blev några nervösa sista skott för att få ihop 416,2p! 0,2p ifrån mitt personbästa och det svenska rekordet!! Med denna poäng hade jag högst resultat utav alla Damer. Dock hade jag inte riktigt lika bra kontroll på finalen denna gång så slutade på en 5:e placering. 

Med mina fina resultat blev det också såklart en superfinal för min del! Gick in i den som 3:a med Malin Westerheim och Karl-Johan Jönsson framför mig. Kändes helt okej inför finalen, men slarvade till det och sköt en 8:a i första skottet! Inte bra! Lyckades dock hålla ihop det lite till men åkte ändå ut på en tråkig 7:e placering. 

Hade inte så mycket bilder den här gången! Hann inte med det. Men några får ni iallafall! :) Ursäkta kvalitén, men det är mobilbilder. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar