torsdag 24 juli 2014

Ny kula

Det har varit lite ont om aktivitet på den här bloggen ett rätt bra tag nu, det var längesen jag uppdaterade någonting alls. Och det har berott på olika anledningar. Dels pga. att jag helt enkelt inte har haft lust och för att jag inte har hunnit. Men också dels för att jag har försökt avsätta mig allt som kan skapa onödig press på mig och få mig att hamna i en ohälsosam situation igen.

Bloggen har varit en sådan grej, just för att behöva uppdatera hela tiden. Att lägga ut allt jag gör, att komma på bra saker att skriva, att inte skriva fel saker eller för mycket osv. Fixa med bilder och annat. Just därför blev det mindre och mindre bloggande här. Bloggandet blev något negativ istället för något positivt. Facebook sidan däremot var inte så avancerad att hålla flytande. Där har jag bara skrivit en liten rad då och då när jag känt för det, inte så komplicerat.

Men nu när jag fått lite distans från det hela, jag har ägnat ett år åt mig själv, laddat om. Så tänkte jag börja på en ny kula. Från och med idag. Jag tänker ändå att den här bloggen är någonting bra i grunden. Den är först och främst till för mig för att jag ska kunna bläddra bakåt och läsa och se hur mina tankar och funderingar går, och vad som hänt i mitt skytteliv, hur jag utvecklats. Men också för min familj och vänner för att kunna följa mig. Då skyttet upptar en väldigt stor del av mitt liv är det inte alltid lätt att hänga med på allt. Man har inte heller lika mycket tid längre till att träffa alla så ofta som man vill.

Så jag börjar med att fixa till en ny bloggdesign (har tänkt göra det länge, men nu blev det äntligen av!). Sedan har jag bestämt att jag endast lägger upp blogginlägg här när jag vill! Inte för att jag måste (det kanske inte blir någon skillnad för er, men för mig blir det det! Haha!). Jag måste alltså inte lägga upp exakt varje tävling jag åker på, eller skriva om allt jag gör, varje träningsdetalj osv. utan jag lägger helt enkelt bara upp när jag har tid och när jag tycker det är roligt. När det är något jag vill informera er mina kära vänner om, eller när det är något för min egen skull. För den här bloggen är ju faktiskt till för er och för mig! Så, så blir det med det! Sen får vi se vart vi hamnar! :)

Vad tycker ni förresten om den nya designen på bloggen? :D Jag älskar den! Kan inte fatta att jag kunde ha den gamla designen så länge...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar